My Secret Garden
Mari Baca Cerita Sedekah .
Sunday, December 26, 2010 | 5:31 AM | 0 comments
~السلام عليكم~

Sedekah . Apa yang korang tahu pasal sedekah ? Setahu aku , sedekah tu sumbangkan sesuatu kepada orang yang memerlukan macam fakir miskin , anak yatim , dll dengan ikhlas la kan . Hoho ~ tetiba je jadik macam ni pulak . Dah kena sawan malam malam ni .

Macam ni la , seminggu lepas , aku ikut kakak aku pergi kerja . Aha , tengah kakak aku tengah sibuk sibuk tu , datang la sorang aci India .

Aci : Derma dik , untuk orang tua tua . (siap bawak benda yang gantung kat leher tu )

Angah pun keluarkan sekeping duit 50sen .(yang Angah pun satu , bagi 50 sen buat apa , tapi tak pe lah kan , kata sedekah )

Aci itu memandang Angah

Angah pun memandang Aci .

Aci : Takpe lah dik , ambik la balik .(dia pun pergi dengan muka yang sayu~ )

Angah pun pelik . Zaman sekarang ni , sedekah pun dah ada sistem ka ? Ni yang musykil ni ! tak patut betul buat macam tu . Nama pun sedekah , berapa pun boleh kasik kan?

Tapi , kalau korang ada duit lebih tu , sedekah la lebih sikit .Sedekah kan amalan mulia dan terpuji J

Aha , apa perasaan korang bila korang jadi penderma , dan melalui situasi begini ?


Terima Kasih daun keladi , lain kali baca lagi ok !

Older Post | Newer Post
ELLO ELLO !
Yo buddy . Im PMR 2012's victim (Y)


Signboard ~~

Owner Tales


Walkie Talkie

Shoutbox


Big Thanks
Skin By Cikin
Edited By Ain Emira
Welcome to my secret garden ! Follow me? | Dashboard
_________________________ I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://html.expresso.me/smileys